сряда, 26 ноември 2014 г.

Рецепта на деня: Ябълков щрудел

Днес обиколката ни на food блогове се е спряла на Bubolinkata. Невероятна жена! Аз лично не мога да си представя, че на света има такива хора, които могат да творят подобни неща и то от захарно тесто. Връщат ме на спомените ми в Началното училище, когато ни караха да бачкаме с пластелин - найййййй-големия ужас на домакиня като мама :) Едва успявах да направя нещо с него, а не ми се мисли да правя още по-сложни неща от сърчица и то със захарно тесто :) Очевидно талантът ми не е в тортоправенето :) Но да зарежем моите захарни терзания и да прескочим на невероятната рецепта за ябълков щрудел, която тя пусна съвсем скоро.
Необходими продукти:
1 пакет фини точени кори
150 гр масло
1 кг ябълки
200 гр сурови орехови ядки
1 ч.ч. кристална захар
2 с.л. галета
1 с.л. канела
1 жълтък за намазване
пудра захар за поръсване

Начин на приготвяне:
Ябълките (добре е да са леко кисели) се настъргват на ренде. Аз ги стържа заедно с кората. Към тях се прибавят захарта, ореховите ядки (натрошени на не много ситно), канелата и галетата. Маслото се разтопява. Всяка кора се намазва с масло и отгоре се поставя от плънката. Навива се на ролце или се сгъва както на снимките. Намазва се с жълтъка, разбит с малко от разтопеното масло. Печем в умерена фурна (180-200 градуса) до зачервяване. Като изстинат се поръсват с пудра захар.  

Няма коментари:

Публикуване на коментар